• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 143,5 do 166 mln zł za budowę wiaduktu Biskupia Górka

Maciej Naskręt
3 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
aktualizacja: godz. 15:35 (3 października 2017)
Stary wiadukt Biskupia Górka - latem 2019 r. pojedziemy tutaj już nowym wiaduktem. Stary wiadukt Biskupia Górka - latem 2019 r. pojedziemy tutaj już nowym wiaduktem.

Troje chętnych ubiegało się o kontrakt na budowę wiaduktu Biskupia Górka. zobacz na mapie Gdańska. Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożył Budimex, który zażądał za prace 143 mln zł.



Często podróżujesz przez wiadukt Biskupia Górka?

Aktualizacja godz. 15:34. Początkowo wydawało się, że najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum Warbud i Eurovia Polska, które co prawdo nie dało najniższej ceny, ale zaproponowało najdłuższą łączną gwarancję. Przedstawione przez to konsorcjum przedłużenie minimalnego okresu gwarancji o 60 miesięcy jest jednak niezgodne z warunkami przetargu, który dopuszczał przedłużenie gwarancji maksymalnie o 24 miesiące.

Poniżej prezentujemy mówiący o tym wyciąg ze specyfikacji przetargu.

24 miesiące - o tyle można było przedłużyć gwarancję jakości. 24 miesiące - o tyle można było przedłużyć gwarancję jakości.
W tej sytuacji, gdy wszyscy uczestnicy dali taki sam okres gwarancji i taki sam okres jej przedłużenie, pod uwagę będzie brana wyłącznie zaoferowana cena. Najkorzystniejsza należy do firmy Budimex.


Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty w przetargu na budowę wiaduktu Biskupia Górka zlokalizowanego w ciągu Traktu Św. Wojciecha, stanowiącego główne połączenie centrum Gdańska z południowymi dzielnicami miasta oraz drogą krajową 91.

Najkorzystniejszą cenowo ofertę cenową złożyła firma Budimex, która za realizację zadania zaproponowała kwotę 143,6 mln zł. Do zamówienia przystąpiły jeszcze Warbud z Eurovia oraz PORR i Intercorr, które zaproponowały odpowiednio 158 mln166 mln zł.

O ile jednak Budimex i PORR są gotowe wydłużyć minimalną gwarancję o 24 miesiące, to Warbud i Eurovia zaproponowały aż 60 miesięcy. To jednak prawdopodobnie błąd ze strony oferenta, bo specyfikacja przetargu pozwalała przedłużyć gwarancję jedynie o 24 miesiące.

Miasto zakładało, że na budowę chce wydać 142 mln zł.

W pierwszym etapie przetargu wnioski o dopuszczenie do udziału złożyło 11 firm. Po weryfikacji dokumentów, do kolejnego etapu postępowania zakwalifikowało się 5 firm i do nich wysłane zostały zaproszenia do złożenia ofert przetargowych. Ostatecznie zgłosiły się trzy.

Tak docelowo będzie wyglądał układ drogowy w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka. Tak docelowo będzie wyglądał układ drogowy w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka.
Co zostanie przebudowane?

Inwestycja będzie polegała przede wszystkim na budowie ponad 100-metrowego wiaduktu nad torami kolejowymi. Jego powstanie spowoduje konieczność zmiany miejsca zjazdu w ul. Zaroślak, który przesunie się o ok. 50 m w stronę Oruni zobacz na mapie Gdańska. Sama ulica zostanie też poszerzona kosztem terenu znajdującego się przy jednym z bloków.

Kolejnym elementem inwestycji będzie piętrowy parking na ok. 480 samochodów zlokalizowany na placu przed budynkiem Urzędu Wojewódzkiego i Marszałkowskiego.

Planowany termin zakończenia prac to koniec lipca 2019 roku.

Od kilkunastu lat trwa degradacja wiaduktu

Wiadukt Biskupia Górka, który został wybudowany w latach 60. ubiegłego wieku, jest w złym stanie technicznym. Od wielu lat obowiązuje tam zakaz ruchu pojazdów o wadze powyżej 30 ton. Do tego dla pojazdów ciężarowych wprowadzono ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Dodajmy, że do końca września trwał remont ostatniego odcinka Traktu. św Wojciecha zobacz na mapie Gdańska między budynkiem ZREMB-u a wiaduktem Biskupia Górka. Elementem kończącym trwającą od 2012 roku przebudowę drogi łączącej Gdańsk z Pruszczem, będzie właśnie nowy wiadukt.

Oferty złożone w przetargu na budowę wiaduktu Biskupia Górka:
  1. Budimex S.A. - 143,645 mln zł, przedłużenie gwarancji o 24 miesiące
  2. Konsorcjum firm: Warbud S.A. i Eurovia Polska S.A. - 158,761 mln zł, przedłużenie gwarancji o 60 miesięcy
  3. Konsorcjum firm: PORR S.A., PORR Bau Gmbh i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. - 166,851 mln zł, przedłużenie gwarancji o 24 miesiące

Opinie (143) 2 zablokowane

  • (8)

    taaa Budimex. Zbuduja to setki podwykonawców typu Pan Ziutek. Ta sama partanina była na Przeróbce.

    • 121 30

    • to ty Czesiu zbuduj sam.

      • 11 18

    • trzeba było stanąć do przetargu a nie hejtować (3)

      • 14 19

      • (2)

        stanąłem do przetargu , ale cichym warunkiem wygranej było danie pracy 10 podwykonawcom wytypowanym przez ogłaszających przetarg- znajomym i rodzinie panów od przetargu , miałem im płacić za fikcyjne faktury tylko dlatego że wygrałbym przetarg - oficjalnie swoim nie mogą zlecać no ale podwykonawca to już inna sprawa

        • 8 11

        • (1)

          człowieku, o czym ty piszesz;-)) to nie prl i nie ma czegos takiego jak 'ciche warunki' . Albo spełniasz wymogi albo nie.

          • 3 10

          • włącz TVP i poeidz mi że to nie PRL - kadre wymienili czy mentalność urzędników ?... jakieś pranie mózgów było po przełomie ?... system się zmienił ale ludzie i ich przyzwyczajenia NIE i, widzisz firmy też często zmieniają nazwy tak jak i banki ale nadal są to te same podmioty tyko ze zmienioną nazwą

            • 1 2

    • zróbcie ekrany takie półokrągle jak w Warszawie

      zróbcie ekrany takie półokrągłe jak w Warszawie

      • 2 14

    • Budimex to super firma. Zdecydowanie jedna z najlepszych w tej branzy

      • 2 8

    • Teraz to raczej pan Dima z reszta załogi.

      • 0 0

  • Na bogato :) (2)

    • 18 13

    • Ale będą korkiiiii na zjezdzie z traktu w nowe podwale

      • 5 6

    • To po jakiego wuja robili teraz skrzyżowanie i wjazd

      przy wylocie z tunelu w kierunku Oruni?

      • 0 2

  • (4)

    Nie mogli teraz tego zrobić? Logistyka jak widać nie łączy się z logiką.

    • 18 45

    • (3)

      Jak zwykle głąby dają minusy. Jeden remont się skończy w tym miejscu a zacznie drugi. Korki jak były tak zostaną przez kolejne kilka lat zamiast machnąć dwie inwestycje za jednym razem.
      Zaraz oczywiście jakiś mądrala się znajdzie, że przecież nie ma kasy na tyle inwestycji naraz - odsyłam zatem do sposobu finansowania takich projektów (kredyty) oraz do tego, że obecna inwestycja w dużej mierze finansowana jest przez prywatne konsorcjum, które dostało w zamian pozwolenie na budowę FG.

      • 5 24

      • masz tu jeszcze jednego minusa

        -

        • 19 3

      • i ode mnie

        tak dla zasady

        • 9 1

      • A ode mnie, bo głupio piszesz. Minus oczywiście. :)
        Nie kilka lat, a dwa lata - 2019 - 2017 = 2.
        Finansowanie kredytem - a odsetki Marsjanie będą spłacać?
        Ciekawe, czy gdybyś był inwestorem FG to oprócz przebudowy układu drogowego w okolicy, w zamian za zgodę na inwestycję, machnął byś jeszcze za półtora setki baniek jakiś wiadukt kawałek dalej?
        Może jeszcze remont tramwaju na Stogi i Drogę Czerwoną z tunelem pod Pachołkiem?

        • 11 2

  • budujemy i mamy (34)

    PO, Nowoczesna, KOD i środowiska „Gazety Wyborczej” czy „Newsweeka” to dzisiejsi targowiczanie, którzy chcą utrzymania niekorzystnego dla rozwoju kraju, ale korzystnego dla nich status quo. Aby to uzyskać, szukają pomocy u swoich niemieckich i unijnych protektorów, tak samo jak targowiczanie poszli na kolaborację z Rosją, Prusami i Austrią. Targowicę zawiązano w 1792 roku pod hasłem „Obrony Zagrożonej Wolności”. W ramach udzielonej pomocy Polska znikła w zaborach na 123 lata z map europy. Czy nie przypomina to aż nadto hasła „obrony zagrożonej demokracji”, głoszonego przez Komitet Obrony Demokracji i innych obrońców aktualnego status quo? Analogia jest oczywista.

    • 80 237

    • Będzie dobrze panie Adamie (6)

      nowe wiadukty, drogi i mosty ułatwią dojazd do WIELKIEGO centrum HANDLOWEGO w małym centrum Gdańska. Ilu ludzi zdobędzie zatrudnienie na kasach oraz w ochronie? Będzie lepiej bo by żyło się lepiej to musi być gorzej.

      • 44 34

      • (1)

        Jedyne co polepszy ten wiadukt to dojazd autobusem - ilość pasów dla samochodów zostanie ta sama, dojdą buspasy

        • 10 11

        • Czyli polepszy dojazd tysiącom mieszkańców Gdańska do centrum.

          • 21 2

      • obecny wiadukt się sypie

        skąd kolejna teoria spiskowa?
        boszzz. uwielbiam nas Polaków.

        • 13 5

      • Estakada

        To dlatego istniejąca estakada, tak przeszkadza. niby szpeci. Wyszło szydło z worka. Ta sama retoryka co w przypadku przejść naziemnych. Tu nie liczy się interes kogokolwiek poza uprzywilejowaną grupą

        • 8 8

      • (1)

        A gdzie chciałbyś pracować? W kopalni węgla może czy w stoczniowych zęzach przy spawaniu?

        • 12 4

        • w niemieckim call center ,w open space stukajac w klawiature...

          jeszcze troche te wszystkie smieszne korpo smieci (firmy) wyniosa sie bangladeszu bo tam taniej i w gdansku zostana etaty w ochronie w galeriach i w butikach.

          • 9 5

    • wy nie budujecie tylko siejecie zamęt

      • 36 10

    • TARGOWICA NIEUKU (6)

      polegała na ataku na obowiązującą KONSTYTUCJĘ - tak jak to robi obecni wybrani pożal się boże pseudo politycy. wszyscy oni powinni pójść pod sąd za zdradę stanu i łamanie konstytucji!!

      • 71 15

      • pozal sie boze pseudo obroncy demokracji sponsorowani przez sorosa proboja rozmontowac (1)

        system ,ktory nie daje rozkrdac tego co jeszcze zostalo ...

        • 9 21

        • Haha Soros?

          Wymyslcie cos oryginalnego. Moze papuez Franciszek sle dary ? I tak nazywacie go lewakiem.

          • 15 3

      • dlatego w ramach obrony tej konstytucji jej obrońcy rozebrali Polskę? (3)

        nieuku - zdrada ojczyzny to nadal tylko zdrada żaden twój wywód nie pasuje do patrioty broniącego ojczyzny przed pomocą zewnątrz tylko do ZDRAJCY OJCZYZNY dla własnego inteesu

        • 4 10

        • za kasę to matkę sprzeda a co dopiero kraj w którym się urodził (2)

          Judasz za srebrniki sprzedał Jezusa a lewak i platfus sprzedaje Polskę

          • 1 11

          • korba - luz

            ja pie....e , co za łeb

            • 1 4

          • pis-et plus

            i wszystko jasne

            • 5 1

    • Czyli co? (4)

      Proponujesz nie budować wiaduktu? Co w zamian proponujesz?

      • 34 5

      • Jak to co? Rozdać kasę patologii.

        • 33 6

      • pomnik Kaczynskiego albo dwa

        • 27 4

      • nikt nie pytał o zdanie, ale (1)

        proponuję nie budować molochu, do którego ta droga ma prowadzić. i kolejnego kloca - parkingu

        • 5 14

        • Gluptasku ta droga laczy gdansk z pruszczem ,orunia.droga ta byla jak nikomu sie jeszcze nie snilo ch . Stare wiadukty koruna zbudowala w latch 60 tech

          • 4 2

    • Nie ćpaj tyle...

      • 20 5

    • odp.

      masz fobię i poważny uraz mózgu

      • 19 2

    • do politykującego idioty

      Zamknij się kretynie

      • 21 4

    • tak jak wtedy tak i dzisiaj kosciol to targowica. jakbys nie krecil to d. z tylu. a pisowcy to zdrajcy razem z kosciolem.

      • 24 6

    • Trafne porównanie. Fakty pokazują w czyim interesie rządziła PO i PSL. (2)

      Partie PO i PSL to partie antypolskie. Aż dziwne jak niewiele trzeba było aby wyjść z niemocy aparatu państwowego i odbić się od gospodarczego dna jakie nam zafundowano. Przypomnę, że za PO podwyższono VAT, podwyższono wiek emerytalny, zablokowano wzrost płac, promowano wykorzystywanie Polaków jako taniej siły roboczej (zrobiono z nas białych murzynów), pozwolono na wyłudzanie VAT-u na olbrzymią skalę. Wszystko to w interesie korporacji transferujących zyski do państw Europy Zachodniej. A teraz wielkie boje o wolność i demokrację wiodą ludzie, którzy korzystali na takim systemie. Tylko, że wyborcom juz nie będzie można wciskać ciemnoty, dlatego PiS ma tak duże poparcie.

      • 15 40

      • A w domu wzyscy zdrowi? (1)

        Opcjonalny,- gdzie budujecie pałacyk dla swojego wodzunia ? jaka jest wysokość wpłaty? może kilka informacji? tym się zajmij , anie budową wiaduktu.

        • 5 0

        • oj tam, czepiasz się. Nauczył się gość opcji kopiuj- wklej a ty zaraz o zdrowie pytasz

          • 3 0

    • hahahahhahaha

      nic nie napisałeś o POTOPIE - wojnie katolików o trony
      i Wiedniu - gdzie pokonaliśmy wroga Rosji i strzeliliśmy sobie w kolano dla dobra WATYKANU

      • 15 5

    • CIśnienie skacze - świry się uaktywniają..

      Może kompresik na czoło?! Albo jakieś mocniejsze proszki?

      • 16 3

    • Co mają rozbiory do budowy wiaduktu? Palnij się w czajnik.

      • 23 4

    • Artykuł o wiadukcie a ten o targowicy

      Czy wy wszyscy z pisu macie nierówno pod sufitem?

      • 26 5

    • Jak ci się nie podoba to wypie***** z tego miasta.

      • 12 8

    • A po co Panu ta cała Polska? Gdańsk i inne bogate regiony sobie poradzą same, nie potrzeba pośredników między stolicami regionów (Gdańsk, Poznań, Berlin, Drezno itp.) a Brukselą. Polska jest nieopłacalna.

      • 2 2

    • mhm?

      a co to ma wspólnego z wiaduktem!!

      • 0 0

  • A co z tunelem pod pacholkiem (3)

    By ludzie w lesie stac nie musieli codziennie

    • 36 69

    • niech stoją, przynajmniej świeże powietrze mają i te, no okoliczności przyrody i w ogóle...

      • 13 2

    • Zapytaj likwidatora Jaworskiego z PiSu , dlaczego zablokował jego budowę .

      • 11 1

    • Nie chcieli przebiegu S6 przez Osową ( co było najbardziej logiczne ) to niech teraz stoją. Chyba nie myślicie osowiaki że ktoś wam teraz wybuduje dwupasmówkę tylko dla was żebyście sobie mogli tyłki do pracy wozić...

      • 7 1

  • Drogi panie piszący (3)

    otwarcie ofert przetargowych nie oznacza jeszcze udzielenia zamówienia publicznego oferentowi. Dopiero po zbadaniu zgodności oferty z SIWZ wydawana jest decyzja o udzieleniu zamówienia publicznego.

    • 52 3

    • pitolisz...

      naprawdę?!?

      • 3 13

    • obywatel

      Czep się tramwaju!

      • 6 5

    • oni juz wiedzieli przed otwarciem kopert kto wygra

      • 3 12

  • zarabiam za dużo (1)

    Znalezienie brakującego ułamka nie będzie problemem ;) No tak milion złotych to przecież tyle co jałmużna

    • 8 18

    • Kuzwa sp[rawiedliwosc ... A mnie us za 3 zł ściga

      • 2 4

  • (11)

    Co z drogą rowerową w tym miejscu i jak będzie się jeździć podczas budowy?

    • 28 50

    • (6)

      Najmniej potrzebna.

      • 16 23

      • (5)

        Każdy rowerzysta, którego widzisz na drodze, to mniej o jeden samochód, za którym byś stał w korku. Powinieneś bić pokłony i być wdzięczny jako kierowca każdemu rowerzyście napotkanemu po drodze.

        • 28 13

        • on tego nie zrozumie. za duzo betonu w glowie

          • 24 8

        • Błąd logiczny (3)

          Wniosek, że każdy rowerzysta to jeden samochód mniej mija się z prawdą. Po pierwsze nie każdy rowerzysta ma samochód, po drugie rowerzyści "na pewno" jeżdżą samochodem w czterech.

          • 13 12

          • (2)

            1 człowiek = 1 samochód. Nigdzie nie napisałem, że 4 ludzi = 1 samochód. Ochłoń i przeczytaj jeszcze raz.

            • 7 6

            • jednak mądry to nie jesteś (1)

              właśnie JW napisał ze nie każdy samochód to jeden człowiek czyli np. 4 rowerzystów to jeden samochód. Ochłoń i przeczytaj jeszcze raz

              • 3 2

              • Ale, że cooo?! :D

                Napisałeś to samo, co człowiek, któremu odpowiadasz. Ochłoń i przeczytaj jeszcze raz.

                • 1 2

    • będzie droga rowerowa

      w tunelu od Pruszcza do Wejherowa, a na czas budowy będzie objazd przez Żuławy

      • 31 3

    • (1)

      oczywiscie o rowerzystach zapomna jak podczas budowy forum radunia. rowerzysta obecnie musi szukac drogi przejazdu bo nie ma zadnego oznakowania, ale to standard w gdansku

      • 11 12

      • Miasto zrobiło deptak wzdłuż Raduni i według nich to wystarczy.
        Dla nich to infrastruktura rowerowa.
        cóż Trakt ładnie zrobiony więc można śmigać po jezdni.
        Jak kierowcy trochę zwolnią to im się nic nie stanie. Będzie nawet bezpieczniej.

        • 13 7

    • Najlepsza jest teleportacja.

      • 14 0

  • Oby (1)

    Szybko to niech budują w wiadukt i drogi dojazdowe przy nim są w tragicznym stanie Nie chcę dobijać mojego mahalasa

    • 26 5

    • Machnie sobie lassem czasem.

      • 1 0

  • 36 + 1 =37 kont

    Szkoda, że z wiaduktu nie będzie zjazdu do CH.
    Zawsze trochę mniej korków.

    • 19 16

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane