• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy powstanie wiadukt Biskupia Górka?

Michał Brancewicz
20 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Inwestycja związana z budową nowych wiaduktów w ciągu Traktu św. Wojciecha obejmie także wielopoziomowy parking. Inwestycja związana z budową nowych wiaduktów w ciągu Traktu św. Wojciecha obejmie także wielopoziomowy parking.

Mieszkańcy ul. Spadzistej zobacz na mapie Gdańska złożyli odwołanie od zezwolenia na realizację wiaduktu w ciągu Traktu św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska. Obawiają się, że przebudowa wiaduktu sprawi, że wzrośnie ruch na ul. Zaroślak zobacz na mapie Gdańska, dlatego domagają się m.in. zmiany lokalizacji zjazdu na tę ulicę. Szans na to raczej nie ma, a prace budowlane powinny ruszyć w przyszłym roku.



Czy budowa nowego wiaduktu Biskupia Górka to ważna inwestycja?

Projekt zakłada budowę dwóch nowych wiaduktów w ciągu Traktu św. Wojciecha. Na każdym z nich znajdzie się jezdnia z trzema pasami ruchu (skraje zostaną wykorzystane jako buspas). Pierwsza nitka powstanie bliżej budynków urzędów marszałkowskiego i wojewódzkiego, a druga pobiegnie w śladzie obecnie istniejącego wiaduktu.

Powstanie nowego wiaduktu spowoduje konieczność zmiany miejsca zjazdu w ul. Zaroślak, które przesunie się o ok. 50 m w stronę Oruni zobacz na mapie Gdańska. Sama ulica zostanie też poszerzona kosztem terenu znajdującego się pod jednym z bloków.

To wszystko sprawia, że mieszkańcy ul. Spadzistej obawiają się wzrostu natężenia ruchu oraz utrudnień z nim związanych. Dlatego postanowili odwołać się od wydanego przez wojewodę Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej. Zgodnie z przepisami odwołanie zostało przekazane do ministra infrastruktury i budownictwa.

Budowa nowych wiaduktów spowoduje konieczność przesunięcia wjazdu na ul. Zaroślak. To nie podoba się tamtejszym mieszkańcom. Budowa nowych wiaduktów spowoduje konieczność przesunięcia wjazdu na ul. Zaroślak. To nie podoba się tamtejszym mieszkańcom.
W zeszłym tygodniu doszło do spotkania mieszkańców z urzędnikami.

- Wiadukty muszą powstać, bo te istniejące już wkrótce nie będą nadawały się do używania. Szans na zmianę projektu już nie ma, ale chcieliśmy pokazać mieszkańcom inne korzyści wynikające z tej inwestycji. Dzięki niej uporządkowana zostanie okoliczna przestrzeń - tłumaczy Andrzej Bojanowski, wiceprezydent Gdańska. - Uzyskanie ZRID-u, mimo odwołania, daje nam możliwość przeprowadzenia inwestycji, ale chcieliśmy się spotkać i porozmawiać.
Mimo to budowa nie ruszy tak szybko. Miasto wciąż bowiem czeka na dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowity koszt budowy wiaduktów szacuje się na ponad 138 mln zł, z czego wnioskowana kwota dofinansowania to ponad 117 mln zł.

- Wniosek znajduje się obecnie w fazie oceny merytorycznej - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Jeśli otrzymamy dofinansowanie, to prace ruszą w przyszłym roku i potrwają ok. dwóch lat.
W przyszłorocznym budżecie Gdańsk zabezpieczył na ten cel 27,6 mln zł.

Warto dodać, że w ramach inwestycji powstanie także piętrowy parking na ok. 480 samochodów zlokalizowany na placu przed budynkiem urzędu wojewódzkiego i marszałkowskiego.

W czerwcu Sejmik Województwa Pomorskiego zarezerwował na budowę 7 mln zł.

Opinie (112) 6 zablokowanych

  • i kolejne pieniądze wyrzucone w błoto (7)

    .

    • 20 139

    • Dokładnie! Najlepiej jakby zrobili tunel a pieniądze na żłobki albo przedszkola. Po co komu nowe wiadukty. Niech jeżdżą przez Gdynię.

      • 7 14

    • co za debil.... (4)

      • 8 3

      • nie ma to jak sila argumentu (3)

        140 mln zlotych wrzuconych w bloto.

        Jesli ktos chce racjonalnie budowac miasto, to nie nalezy pchac tranzytu przez Srodmiescie. Dokonczyc nowa Walowa (ks. Popieluszki) wraz z tunelem.

        Zbudowac SKM na osobnych torach do Pruszcza.

        Robic, co mozna, aby ludzie, ktorzy nie chca/nie musza jechac samochodem wjezdzali do miasta inaczej.

        Wydac grube miliardy na infrastrukture dorgowa, aby stac w korku na 3, nie na 2 pasach to glupota.

        • 10 12

        • sam się wyrzuć w błoto i tam zostań (1)

          ten most nie nadawał się do użytku. niech cała twoja rodzina zrezygnuje z aut i jazda jeździć komunikacją codziennie !!!!
          przecież jest skm z pruszcza wiec o co chodzi????
          typowy zakompleksiony narzekacz.....

          • 11 6

          • jesli chodzi o Gdansk to w duzej mierze cala moja rodzina korzysta z komunikacji publicznej

            poza miastem - jesli to wygodniejsze - samochod.

            Na odleglosci w stylu Gdansk - Krakow: Pendolino
            Na odleglosci Gdansk - Londyn czy Gdansk - Lisbona: samolot.

            Chodzi o to, aby odpowiednio dobierac srodek lokomocji.

            • 0 0

        • A dlaczego nie na 5 pasach? Większe korki to więcej miejsc postojowych. W tych korkach.

          • 2 2

    • Ile było by pomników Kaczora i Chrystusa Króla o kościołach nie wspomnę .

      • 5 0

  • (8)

    Inwestycja za inwestycją. Super.

    • 100 13

    • Brawo Gdańsk!!!

      • 21 4

    • Super to będzie jak to kiedyś spłacimy (2)

      • 2 17

      • Lotnisko też trzeba trzeba będzie spłacić

        • 14 2

      • Najlepiej nic nie budować i siedzieć aż się wszystko rozsypie. Taki jest twój, biedny ptaszku, przekaz? Po co się wychylasz platfusie.

        • 3 2

    • wspaniale Gdańska rozwija się !! (2)

      • 5 1

      • nie kazdy kawalek asfaltu oznacza rozwoj (1)

        jesli tak jest - zbudujmy droge przelotowa przez Dluga.

        • 3 4

        • albo? albo nie.

          • 3 1

    • Budowa Forum RAdunia bez budowy tego wiaduktu to gwarantowany CZOPEK

      w centrum na pół godziny stania i smrodzenia. Do roboty!, Z drugiej strony marne szanse na uzyskanie środków z budżetu centralnego bo PIS ma ważniejsze sprawy do finansowania niż wiadukt w kolebce PO...

      • 3 3

  • i znów będą korki na trakcie (2)

    xdd

    • 17 48

    • Ok zrozumiałem nic nie robimy!

      • 11 1

    • Nowe wiadukty

      Muszą być i będą choćby tylko dlatego,gdyż limituj|ą wyjazd z nowego centrum handlowego (pod nimi będzie ul.nowe Podwale Grodzkie).Myślę,że głównie dlatego się o tym teraz mówi.To tak trochę jak sugerowanie opinii publicznej i rozmowy nt. Przejść dla pieszych naprzeciwko "krewetki"-to przecierz drugi koniec tej samej ulicy i chodzi o to by było tam dodatkowe skrzyżowanie. Naprawdę więc to jednak chodzi o "podłączenie" ww.Ulicy do głównej osi komunikacyjnej przy krewetce oraz o jej wylot na rondo przy ul Rzeżnickiej. Uważam,że koszty tych inwestycji w dużej mierze powinny być przypisane powstającemu nowemu centrum handlowemu,

      • 3 2

  • Patrzę na mapę i nie mam pojęcia czym ta inwestycja miałaby szkodzić mieszkańcom bocznej uliczki (11)

    może kury przestaną się nieść?

    • 122 18

    • Może to rodzina (1)

      Tego kolesia od rybki z Gdyni
      Może ten nowy wiadukt będzie mu penetrować pokój :DDDDDD

      • 42 3

      • hahaha, trafnie to ująłeś. ;)

        • 8 1

    • To proste. Chodzi o miejsca parkingowe.

      "Sama ulica zostanie też poszerzona kosztem terenu znajdującego się pod jednym z bloków"

      • 11 1

    • to kup sobie mieszkanie z widokiem na most i wyjściem na ulicę pod nim (6)

      wtedy się dowiesz, czy taka inwestycja szkodzi

      • 8 5

      • (3)

        Ja Ci przeszkadza infrastruktura, to kup sobie chatkę na wsi. Nie będziesz miał wiaduktów, neonów, ruchliwej ulicy pod oknami i czego tam jeszcze nie chcesz.

        • 10 5

        • (2)

          Pogadamy jak Ci nagle wybudują pod oknem drogę przelotową i zrobią pod domem strefę płatnego parkowania.
          Chyba że jesteś Ferdynandem Kiepskim co siedzi z puszką piwa przy oknie i zielenieje z zazdrości że się sąsiad swoją pracą dorobił.
          To wtedy będziesz miał lepszą rozrywkę.

          • 4 3

          • (1)

            Ale przeciez ta droga juz tam jest, tylko wjazd przesuna w inne miejsce...

            • 2 0

            • I poszerza. I utrudnią ludziom dojście do miasta. Przysłowiowe polskie jeżdżenie 300 metrów po bułki stanie się koniecznością - bo po co komu stres i wdychanie spalin przy przedzieraniu się przez ulice i węzły

              • 0 0

      • (1)

        bo teraz mają tam cicho, spokojnie i uroczo a przed oknami lipową alejkę, którą jeżdżą tylko dorożki.
        Zaroślak nocą

        • 12 1

        • w sumie jest cicho, spokojnie i uroczo, tak.

          • 4 0

    • to nie patrz tylko zrób sobie wycieczkę

      to nie patrz tylko zrób sobie wycieczkę a zrozumiesz o co walczą mieszkańcy.
      A jak poza tym mają się twoje kaczki ?

      • 3 6

  • (1)

    Złożyli odwołanie ,nic im to nie da.Nie warto składać odwołań.

    • 33 5

    • No i właśnie to jest kwintesencja całej władzy w Gdańsku - mają głęboko gdzieś co mają do powiedzenia mieszkańcy - buta i arogancja i traktowanie mieszkańców jak największych szmaciarzy. Pseudo konsultacje społeczne ...

      • 4 0

  • (7)

    Czemu parkingi pod urzędem miasta i urzędem marszałkowskim noe są obcięte strefą płatnego parkowania? To urzędasy niby lepsze?

    • 64 14

    • Parking jest darmowy dla wszystkich (6)

      Klienci urzędu też parkują za darmo. A Pan płaci za parking u siebie w pracy? Czy gdzieś w ogóle jest płatny parking dla pracowników?

      • 14 6

      • nie ale powinien być. To zależy od konkretnego miejsca.

        • 4 1

      • Klienci urzędu nie mają szans tam zaparkować

        większość miejsc zajmują urzędnicy.
        Kolejka SKM tuz obok :)

        • 16 2

      • Tak

        w CH Riviera np.

        • 7 0

      • tak jest płatny parking dla pracowników w Gdańsku

        ci co do pracy jadą do centrum. To jak oni płacą to czemu nie Budyń z kolesiami. Zawsze mogą pojechać super komunikacją miejską.

        • 11 3

      • Zdarzają się np, w Sopocie

        • 4 0

      • oczywiście, że są płatne parkingi w pracy

        choćby w OBC, ale nie tylko

        • 3 0

  • Rondo na Rzeźnickiej? (7)

    Patrząc kątem oka na mapę widać że planują rondo na Rzeźnickiej. Pamiętam jak 18 lat temu rysowałem układ drogowy i wszyscy byli przeciwni jak pierwszy naszkicowałem rondo na tej ulicy. Muszę odszukać ten projekt.

    • 37 2

    • Ale kto wszyscy?! Thrump i Bush też?

      • 5 1

    • Dlaczego tak długo trwa budowa wiaduktu? (2)

      Do czasu zbudowania nowego wiaduktu można położyć wiadukt saperski. Montaż saperskiego trwa tylko 28 dni.

      • 4 4

      • A czy technologicznie da sie tam postawić most saperski?

        • 3 3

      • Ja postawiłbym tam most pontonowy.

        I zajęłoby mi to raptem 48 godzin!

        • 6 0

    • rondo na Rzeźnickiej? (1)

      A baszta będzie stała na środku ronda?

      • 3 1

      • Tam da sie

        Tylko trzeba wprowadzić zakaz parkowania

        • 3 0

    • Jakie rondo? Przecież tam stoi biała baszta !

      • 5 0

  • Kolejna inwestycja w Gdańsku a u Szczurka dalej marazm (3)

    • 57 6

    • Na razie dofinansowania nie ma

      a w tym konkursie jest więcej chętnych niz pieniędzy. Już w jednym konkursie polegliśmy (Kartuska).

      • 3 8

    • akurat to jest marnotrawienie pieniedzy, a nie inwestycja (1)

      • 1 7

      • masz rację

        poczekajmy aż tymczasowy most się zawali a wtedy spychaczami posprzątamy. Ruch puścimy toruńską, przez Bramę Nizinną i Sandomierską. Będzie git.

        • 2 1

  • most (5)

    Potwierdza się to ,ze mieszkańcy Gdańska w części to oszołomy.Zaraz będą pisać ,że są korki i nie mogą dojechać do domu.Nie widzicie,że miasto źle się rozwija.Drogi są za wąskie ,buduje się osiedla a dojazdy jakie są to widać.A gdzie przebudowa na dwujezdniową ulicy małomiejskiej i dalej.Oczywiście będą zaraz protesty mieszkańców,że im przeszkadza,że nie u nich a najlepiej dalej u nich.Katastrofa z Polakami

    • 41 10

    • rozbudowa ulic nie zmniejsza korków (2)

      widać to w kazdym badaniu długofalowym i zwie się prawem Lewisa - Mogridge'a. Kosztuje za to straszne pieniądze, obniza jakosć zycia w miescie, od wygody (halas, spaliny), przez skutecznosc (transport indywidualny stoi w korkach, dobry transport zbiorowy nie, a to sa realne straty dla pracujących), po wplywy do budzetu (spokojnie, ladne ulice więcej zarabiają, generują więcej podatków i miejsc pracy).

      Jak chcesz pownikać, to na stronie Zielonego Mazowsza sa badania warszawskie wraz z analizą. Dwa nowe wiadukty, nowe drogi, korki cały czas rosną. Ewentualnie można wrzucić zdjęcie dowolnego amerykańskiego miasta, gdzie korki są wprost proporcjonalne do ilości pasów. Dlatego na wybrzezach zaczęto walczyć z samochodem, promowac inne środki transportu, dizęki czemu czas przejazdu spadł, a cena działek i wpływy w sklepach wzrosły.

      • 2 4

      • (1)

        Bzdury. Najlepszy układ dróg można zniszczyć złymi inwestycjami innego typu. Centra biurowe wzdłuż jednej arterii to proszenie się o kłopoty. Popatrz na nowe światła w okolicy Oliwii. Centra handlowe przy skrzyżowaniach - podobnie. Przykład-leclerc przymorze, galeria bałtycka czy "stary" geant i auchan. Jakoś małe sklepy (biedronka, lidl) takiego bajzlu nie tworzą. Jeszcze jednym problemem jest katastrofa systemu edukacji, powodująca konieczność wożenia pociech na drugi koniec miasta, bo w pobliskiej szkole to "sodoma z gomorą". Dodajmy do tego "teoretycznie istniejącą" komunikację i mamy obraz całości.

        • 3 1

        • Odnośnie przykładu leclerc - przymorze:
          Wyjazd z tunelu pod martwą wisłą miał być połączony wprost ze słowackiego - przynajmniej takie były wizualizacje i tak było wmawiane mieszkańcom.
          Nagle teraz jest "zielony bulwar" który ma być drogą przelotową dla tirów.

          • 5 0

    • Korki są dlatego, że drogi są za szerokie, nie za wąskie. (1)

      Jak nie rozumiesz, to Twój ból.

      • 4 5

      • Korki są dlatego, że w mieście są ludzie. Jakby byli tylko urbaniści i rowerzyści, to korków by nie było.

        • 4 1

  • Urzednicy w korkach nie będą stali a wiaduktu nad Armii krajowej nadal się nie planuje (5)

    Gdzie wiadukt z Havla do Łostowickiej na Armii Krajowej?
    Gierek to już miał w planach ale PO wie lepiej.

    Czekam kiedy skończy się władza PO w Gdańsku wtedy będę świętował.
    A zagłosuję nawet na największego idiotę byle nie należał do PO bo gorzej niż obecnie być nie może. Te Pawłowicze te Grzelaki te Pomaski to jest uwstecznianie życia ludzi i dogadzanie członkom PO.
    Pora odebrać im koryto.

    • 30 86

    • to się lordzie przesiądź na inny środek transportu, jak ci korki przesiadają (1)

      szczyt bezczelności, uciec na przedmieścia (pewnie poza obręb gminy, więc jak już cię najdzie na głosowanie, to najwyżej wójta Borkowa), a potem narzekać, że się ludziom terenów w miejscu zamieszkania estakadami nie degraduje

      • 10 6

      • dokladnie

        • 6 2

    • Drogi Pani, od czasow Gierka swiat poszedl do przodu i sporo nauczono sie o urbanistyce

      Ta nauka kosztowala wiele miast na swiecie koszmarne pieniadze, ale nie poszla w las.

      Budowa szerszego dojazdu do Srodmiescia w dluzszej perspektywie nie zmniejsza korkow, bo korki powstaja w wyniku zbyt duzej liczby samochodow, a nie za malej ilosci drog.

      Polecam poczytanie o prawie Lewisa - Mogridge'a

      • 8 5

    • Koledze się pomyliło. Wiadukt jest planowany w ciągu Armii Krajowej nad Łostowicką

      tylko chyba kasiorki brakuje

      • 6 3

    • A mówią, że człowiek uczy się na błędach...
      Przed wyborami parlamentarnymi i prezydenckimi też mówili, że gorzej być nie może i co? Wszystkie patologie, które wytykali PO teraz mają miejsce z dwojoną siłą a do tego naprawia się wszystko niszcząc. Naprawdę w Gdańsku chcemy takiego syfu? Ja wolę spokojnie żyć i za wiele nie zmieniać niż "dawać szansę" oszołomom.

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane