• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt Biskupia Górka coraz bardziej widoczny

Michał Brancewicz
1 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Na wiadukcie Biskupia Górka zamontowano pierwszy element stalowego łuku.
  • Nowa jezdnia wiaduktu Biskupia Górka będzie przebiegała 3 do 4,5 metra wyżej niż obecna.
  • Stalowa konstrukcja wiaduktu będzie miała rozpiętość 104 metrów długości, a cały wiadukt będzie tylko o dwa metry dłuższy.
  • W najbliższych dniach planowany jest montaż kolejnych elementów stalowych konstrukcji wiaduktu.

Trwa montaż kolejnych elementów stalowej konstrukcji nowego wiaduktu powstającego obok Traktu św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska. Obiekt przebiega nawet 4,5 metra powyżej obecnego poziomu jezdni, a jego łuki pną się jeszcze wyżej. Kierowcy pojadą nim jesienią, wówczas rozpocznie się rozbiórka istniejącego wiaduktu i budowa drugiej nitki nowego. To jednak oznacza, że prace zakończą się w październiku 2020, czyli ponad rok później, niż planowano.



Wydłużenie terminu realizacji wiaduktu:

Coraz bardziej widoczna staje się budowa pierwszej nitki wiaduktu Biskupia Górka w Gdańsku, która rozpoczęła się w marcu 2018 roku. W tzw. międzyczasie powstały m.in. betonowe filary, które będą podpierały wiadukt nad torami o długości 106 metrów oraz estakadę o długości 88 m (jezdnia prawa - obecnie budowana) i 77,5 m (jezdnia lewa). Całości konstrukcji dopełni mierzący 17,7 m wiadukt nad Nowym Podwalem Grodzkim.

Pod koniec stycznia rozpoczęły się bardziej widowiskowe prace. Nocą zamontowane zostały pierwsze stalowe belki. Z kolei w połowie lutego pojawił się stalowy ruszt. W nocy z wtorku na środę zamontowany został pierwszy odcinek łuku. W najbliższych dniach planowany jest montaż kolejnych elementów stalowych konstrukcji wiaduktu.

  • Nocny montaż stalowego rusztu wiaduktu.
  • Wiadukt nad torami kolejowymi będzie miał stalową konstrukcję.
- Zgodnie z przyjętym harmonogramem pierwsza nitka wiaduktu, czyli jezdnia prawa, wraz z dojazdami ma być gotowa w czwartym kwartale 2019 roku - zapowiada Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Wówczas ruch przerzucony zostanie na nowy obiekt i rozpocznie się wyburzanie 60-letniej estakady. W jej miejsce powstanie druga nitka wiaduktu.

Kierowcom, którzy jeżdżą na co dzień Traktem św. Wojciecha z pewnością nie umknął ogrom tej inwestycji. Widać go chociażby patrząc na nasyp stanowiący wjazd na wiadukt, który powstał przy stacji benzynowej. Również stalowa konstrukcja góruje nad istniejącą jezdnią wiaduktu.

- Różnica wysokości pomiędzy starą i nową jezdnią na wiadukcie wynosi od 3 do ok. 4,5 m. Jest to spowodowane koniecznością zapewnienia odpowiednich parametrów skrajni na linii kolejowej, nad którą wiadukt przebiega, oraz zapewnienia odpowiedniej przestrzeni pod estakadą, pod której częścią planowana jest budowa nowego parkingu wielopoziomowego - wyjaśnia Zakrzacka.
  • Nasyp stanowiący wjazd na nowy wiadukt.
  • Nowy most nad kanałem Raduni.
  • Nasyp stanowiący wjazd na wiadukt obrazuje, o ile wyżej będzie nowa jezdnia.
  • Nowy most nad kanałem Raduni jest położony znacznie wyżej niż ten, z którego kierowcy korzystają obecnie.
Początkowo termin zakończenia inwestycji ustalono na koniec lipca 2019 roku. Potem, z powodu odkrycia obiektów historycznych (m.in. kazamaty Bastionu WiebegoBaszty Nowej), przesunięto go na jesień. Teraz wiadomo już, że opóźnienie jeszcze wzrośnie i to znacząco.

- Termin zakończenia realizacji robót, z uwagi na konieczność przeprojektowania i dostosowania technologii, został przedłużony do października 2020 roku - informuje Agnieszka Zakrzacka.
Wartą 143 mln zł inwestycję realizuje firma Budimex. Dofinansowanie, jakie otrzymało miasto z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wyniosło 113,9 mln zł. Jednak ze względu na przesunięcie terminu koszt prac zwiększył się o prawie 3,3 mln zł.

Opinie (129) 5 zablokowanych

  • To ja lubie :-) (5)

    • 51 6

    • pisze się z Osłem

      • 6 2

    • Taki wiadukcik powinien być na skrzyżowaniu Łostowickiej z Armii Krajowej (2)

      Tam jest dramat komunikacyjny. Ale tego nikt nie widzi

      • 7 3

      • budyń widzi z nowej perspektywy

        • 3 4

      • tam jest dramat komunikacyjny bo nie ma linii lekkiej kolei do Żukowa między jezdniami alei Armii Krajowej

        Z tego powodu mamy do czynienia z nadmiarem samochodów w mieście i nadmiarem skłonności do korzystania z nich nawet na krótkie odległości.
        W dobrze zarządzanych miastach likwiduje się estakady i inne obiekty tworzone przez ludzi mających trudności ze zrozumieniem prostej prawdy: samochód nie jest jedynym , a nie powinien być głównym środkiem transportu do poruszania się po mieście. Bez względu na to czy to jest czy będzie samochód elektryczny czy autonomiczny czy tradycyjny.

        • 0 0

    • Taką zagęszczarka taki nasyp

      Już się nie dziwię że zjazdy z wiaduktów/mostów przeważnie tam gdzie dylatacje są tak 'wbijane'

      • 4 1

  • (7)

    Ja bym tam wolał przejazd kolejowy z zaporami, to takie klimatyczne rozwiązanie. Przejeżdżający pociąg wesołym gwizdem pozdrawia oczekujących na przejeździe kierowców i przechodniów, którzy podczas tego oczekiwania nawiązują nowe znajomości i przyjaźnie.

    • 146 13

    • To jedź na Hutniczą w Gdyni (1)

      • 39 0

      • albo na Orunię, bliżej jest

        • 2 0

    • Dobry wariat z tego entuzjasty wie jak człowiekowi poprawić humor z rana Pozdrawiam

      • 29 3

    • Grunt to dobre poczucie humoru :) (2)

      Tylko do tego przydało by się obok takiego przejazdu:
      1. Zielone pole z pasącymi się krówkami.
      2. Piękne rozłożyste drzewa.
      3. Obowiązkowo parowóz.

      • 23 1

      • i krzaczory ...

        gdzie jest i czas i miejsce na siku ...

        • 14 0

      • I fosa, koniecznie !

        • 4 0

    • To zapraszam na Orunie (przejazd Goscinna), tam jest do bólu klimatycznego stania na przejeździe, a jeszcze jak by Pan podzielił się z ludźmi swoim entuzjazmem, aprobatą i tym jakie czekanie jest cudowne, to gwarantuje zawarcie bardzo bliskiej znajomości z wieloma osobami

      • 17 1

  • Jeden wiadukt kosztuje znacznie wiecej niz wszystki drogi dla rowerow w miescie razem wziete (31)

    ale kierofczykom dalej zle i ciagle malo...

    • 36 188

    • I więcej niż inwestycje drogowe w Gdyni z ostatnich 5 jak nie 10 lat :D

      • 21 2

    • W pełni cię rozumiem (10)

      Kiedyś miałem kolegę który też tylko rower, rower, rower. Jak możesz mieć dwa samochody!
      Znajomość trwała do momentu kiedy zaczął remontować swoje mieszkanie. A ja mu odmówiłem wożenia materiałów budowlanych samochodem. Przecież miał rower najlepszy środek transportu na świecie :)

      • 57 9

      • (7)

        słabe i na niskim poziomie. wiadomo że rower nie jest do wszystkiego.
        Tu chodzi bardziej o codzienne dojazdy. Większość ludzi ma stacjonarną robotę w stałych godzinach przy biurkach, a i tak podjeżdżają samochodem. Chcesz mi teraz powiedzieć że wszyscy robią remont i samochód potrzebują....

        • 10 11

        • Większość.... przy biurkach (5)

          Ta.... człowieku obudź się. Sprzedawcy maja prace przy biurkach? Budowlańcy, Stoczniowcy? To że pracujesz w korposzczurni nie oznacza, że większość tak pracuje

          • 13 4

          • (4)

            Aha... Bo stoczniowiec codziennie gdzie indziej jeździ... Dziś Wrzeszcz, jutro Orłowo a za tydzień delegacja do Zakopanego, spawać kadłub na Krupówkach.
            Tama prawda, że większość ludzi uważa auto za oznakę prestiżu i luksusu... Nawet jak to jest 20 letni szrot wart mniej niż najniższa krajowa.

            • 7 5

            • a moze zwyczajnie wygodniej (3)

              Kierowcom mało, rowerzystom mało, pieszym nie dogodzisz. Mowa nienawiści kwitnie. Zareklamuj jeden z drugim ten rower, chodzenie czy samochod. Rowiązywanie problemu przez zakazy jest głupie, bo nie wyównuje szans tylko zabija mozliwości. W społeczeństwie gdzie człowiek człowiekowi wilkiem nie ma się co spodziewac jakiegoś pozytywnego działania

              • 8 2

              • to nie jest problem zakazywania czegokolwiek komukolwiek (2)

                wyzwanie polega na spokojnym kwestionowaniu sensu wydawania publicznych pieniędzy na rozwiązania, które skłaniają do korzystania z samochodu i utrudniają poruszanie się wszelkimi innymi sposobami na małe i średnie odległości. Rolę samochodu w mieście trzeba spokojnie kwestionować, a nie wyściełać kierowcom czerwony dywan by mogli wszędzie łatwo dotrzeć i parkować za darmo nie płacąc za to.

                • 2 1

              • "i parkować za darmo nie płacąc za to"

                Trochę cie poniosła fantazja

                • 1 1

              • Właśnie na tym powinno polegać, łatwy dojazd i darmowe parkingi.

                • 1 0

        • Czyli beznadziejna jałowa robotę.. frajerzy..

          • 1 0

      • napisz jeszcze, że jak masz dwa samochody, to miasto powinno ci zapewnić darmowe miejsca do parkowania (1)

        w bezpośredniej bliskości domu. Tylko współczuć. Samochodozę i cyklofobię się leczy.

        • 1 0

        • cyklofilię i samochodofobię też należy leczyć

          • 1 1

    • Rowerzyści (2)

      Nie każdy może jeździć rowerem Proszę pomyśleć szerzej. Jestem jak najbardziej za ekologią, ochroną środowiska. Ja osobiście nie lubię , a teraz też nie mogę jeździć rowerem .Korzystam z komunikacji miejskiej i samochodu. Pozdrawiam.

      • 11 3

      • (1)

        Nie każdy to prawda ale zdecydowana większość może.

        • 8 1

        • powiem więcej: z roweru może korzystać dużo więcej osób niż nasz przedpiśca

          może sobie wyobrazić. W Wielkiej Brytanii więcej osób z niepełnosprawnościami korzysta z rowerów (w tym rowerów ze zwykłym napędem, nie rowerów z napędem ręcznym, choć i takich jest dużo) niż z wózków inwalidzkich. Miasto przyjazne dla rowerów jest miastem przyjaznym dla ludzi z niepełnosprawnościami, samochody parkujące na chodnikach nie służą osobom niepełnosprawnym ruchowo. Uspokojenie ruchu podnosi jakość życia w mieście wszystkim.

          • 1 0

    • Drogi dla rowerów czasem są droższe niż dla samochodów. (3)

      • 7 8

      • (1)

        no na pewno ;)

        • 4 0

        • 300 m wiaduktu dla rowerów w Gdyni kosztowało 10 000 000

          Tyle co cała trasa z Gdynia do Helu, czyli jakieś 65 km

          • 8 2

      • a przejścia dla pieszych na poziomie jezdni są miejscami, na których ginie największa liczba pieszych

        potrącanych samochodami. Wydatki na poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów cechują się najwyższymi wskaźnikami produktywności wydatków na infrastrukturę miejską.

        • 2 0

    • Gdyby przetopić wszystkie rowery pidalarzy na stal - wiadukt byłby jak za darmo (3)

      • 8 9

      • (2)

        rowery się teraz robi z aluminium albo z kompozytów

        • 6 1

        • To byłby wiadukt z kompozytu i aluminium.

          • 1 0

        • Amelinium..

          • 1 0

    • he he (1)

      I co żal ściska rowerofczyku?

      • 5 5

      • nie, te gumowe gacie mu ściskają

        • 1 0

    • w takim razie dorzuć się do budowy nowych dróg rowerowych (2)

      W cenie paliwa jest zawarty podatek na budowę nowych dróg, więc samochodziarze jeżdżą za swoje

      • 8 2

      • budżet USA nie ma środków na utrzymanie obecnej, przewymiarowanej infrastruktury dla samochodów.

        stąd regularne informacje o zawalaniu się mostów , estakad i wiaduktów mających zapewnić "bezkolizyjne" poruszanie się nadmiernej liczby samochodów.

        • 1 3

      • Mogę na te wasze rowerowe drogi nar***ac...

        • 1 1

    • kierofczykom ciągle mało miejsc do parkowania

      stąd i**otyczna decyzja by wyciąć drzewa i budować piętrowy parking w miejscu bardzo dobrze obsługiwanym komunikacją zbiorową za publiczne pieniądze. W ten sposób wąska grupa uspołecznia koszty i prywatyzuje korzyści wiążące się z używaniem prywatnych samochodów urzędników i interesariuszy Urzędu Marszałkowskiego i Wojewódzkiego.

      • 0 1

    • a pedaliści nie korzystają z wiaduktów?

      nawet się nie zastanowiłeś czy to co piszesz jest głupie czy bardzo głupie, byle tylko pohejtować kierowców

      • 1 1

    • racja

      dlatego, że jeden wiadukt jest bardziej przydatny niż wszystkie drogi rowerowe

      • 1 1

  • Polska w ruinie. (4)

    • 65 19

    • Stary wiadukt w ruinie (3)

      Dlatego budujemy nowy

      • 8 2

      • Wy wiadukty budujecie (2)

        a my pieniundze do ręki dajemy suwerenowi.

        • 8 3

        • już niedługo (1)

          a wtedy wszyscy przed trybunał stanu!

          • 8 3

          • niedługo co?

            bo jak PO wygra wybory to zlikwiduje 500+? haha

            • 0 1

  • jakie opóźnienie? (5)

    cena kosmos, kolejny wałek.

    • 28 87

    • Trzeba było wystartować w przetargu (1)

      a nie się ptaszkiem bawić.

      • 29 6

      • Jak bawiles się moim, to nie narzekales..

        • 1 0

    • To zrób ze Szwagrem taniej ;)

      • 22 3

    • Zdzisiek z Heńkiem za 1000zł to zrobią?

      • 18 2

    • Proszę przedstaw kosztorys wykonawczy opiewający na odpowiednią wg CIebie kwotę

      i niech nie będzie to "po dwie dychu dla mła i wuja Zenka na flachy to zrobim"

      • 11 1

  • Oby tylko podczas zamknięcia obecnego wiaduktu nie wygenerowało to uber korków (4)

    i się okaże, że na trakcie będzie się stało od Pszczółek. Ale wierzę w naszych budowlańców i ekipy planujące! Miłego weekendu!

    • 16 13

    • (3)

      Na nowym wiadukcie będą 3 pasy - cały ruch zostanie przeniesiony na niego.

      • 4 0

      • Na dotychczasowym są 4 (1)

        więc będzie o jeden mniej.

        • 3 2

        • na obecnym też są 3 pasy od roku.

          • 4 0

      • poszerzanie jezdni nie zmniejsza korków tylko przesuwa je gdzie indziej.

        Jedynym lekarstwem na korki to budowa kolejnego toru SKM do Pruszcza.

        • 1 0

  • na razie wygląda jak tor dla hotłilzów (2)

    • 12 9

    • :) (1)

      Chyba hotłilsów ;)

      • 3 0

      • wheels
        (wiːlz)

        • 4 0

  • Kiedy biskupi oddadzą miastu bezprawnie (7)

    zagarniętą Górkę???

    • 67 33

    • jak zakończysz terapię

      • 18 8

    • nigdy

      te górki im się po prostu należały

      • 13 2

    • śledzie też nie chciały oddać

      To sobie sami wzięliśmy

      • 13 1

    • (1)

      na tej górce mozna jedynie dostac doła

      • 6 2

      • Albo z łokcia...

        • 2 0

    • Biskupów tam od dawna nie ma, był Hitlerjugend teraz jest Policja... (1)

      • 6 0

      • I mefedroniarze.

        • 1 1

  • Autostrada (7)

    Trochę jestem zaniepokojony wyglądem tego wiaduktu. Takie przęsła są ok na autostradzie, ale w okolicy centrum miasta widziałbym bardziej eleganckie i dyskretne rozwiązanie.

    • 80 33

    • a jakie? przejazd ze szlabanami?

      • 9 14

    • Masz rację,

      te przesłanie powinny być przezroczyste czyli najlepiej ze szkła bo plastik nieekologiczny.

      • 4 10

    • Zgadzam się (3)

      Cały tamten odcinek to jakaś przelotówka, a nie centrum miasta. Dzisiaj tam jechałem ok. 9:15. Cały odcinek od Małomiejskiej do Opery 70 km/h. Nawet tego centrum miasta nie zauważyłem. Po jakiego grzyba taka droga w centrum miasta, która wprost zachęca do przyjeżdżania tam autem?!

      • 8 7

      • mijasz się z prawdą lub ironizujesz?! (1)

        Pytanie zawarte w nagłówku pominę, bo nie w tym rzecz. Rzeczywistość jest okrutna, bynajmniej nie taka jaką opisałeś. Mam tę przyjemność, że codziennie ów drogą dojeżdżam do pracy w rożnych godzinach, i moje obserwacje oraz doświadczenia związane z realizacją tejże inwestycji są zgoła odmienne. W obecnym tygodniu jechałem do pracy około godziny 6:30 - w poniedziałek , czwartek i piątek nie był przestawiony ruch na dwa pasy w kierunku Gdańska, skutek był oczywisty, korek na dwóch pasach aż za Zremb. W wtorek ruch odbywał się zgodnie z ustaleniami, tzn. w porannych godzinach szczytu były udostępnione dwa pasy w kierunku Gdańska, a popołudniu w kierunku Pruszcza Gdańskiego . Generalnie nie było większych problemów w przeciwieństwie gdy nie zastosowano się do zapisów umowy inwestora i wykonawcy. W innych godzinach jest podobnie, nigdy nie masz pewności jaki będzie obowiązywał ruch w danym dniu o konkretnej godzinie. Nawiązując do Twojego postu pragnę zauważyć, że mijasz się z prawdą - często o tej godzinie muszę jechać tamtędy, i prawie zawsze jest korek do Zrembu, czasami nawet dłuższy. Myślę jednak, że dokładnie wiesz z codziennych komunikatów drogowych w mass-mediach o sytuacji na gdańskich drogach, i dlatego uważam, że ironizujesz, że próbujesz zwrócić uwagę na niefrasobliwość wykonawcy, że tylko dwa razy w tygodniu o konkretnej godzinie potrafi przestawić ruch zgodnie z Umową... Jadąc tamtędy nigdy nie jesteś pewny jaka będzie organizacja ruchu drogowego, a może tylko ja mam takie doświadczenia z realizacji tej inwestycji!?

        • 6 2

        • małe sprostowanie...

          to była godzina 5:30, a nie 6:30 jak błędnie napisałem. Przepraszam wszystkich zainteresowanych...

          • 4 2

      • 70 km/h to tylko dopuszczalny limit prędkości, skądinąd lekceważony poza godzinami szczytu

        faktyczne prędkości osiągane samochodem na tej trasie są i będą dużo niższe bez względu na wielkość ponoszonych nakładów. Prędkość SKM na tym odcinku to 65 km/h, warto rozważyć opcję rower wspomagany elektrycznie i przejazd SKM lub koleją przewozów regionalnych.

        • 1 0

    • Chyba chorujesz na zespół niespokojnych nóg, idź lepiej pobiegać to może Ci przejdzie...

      • 2 5

  • Po raz kolejny stawiam pytanie: (13)

    Czy w Gdańsku w ostatnim czasie jakakolwiek miejska inwestycja zakończyła się o czasie, zgodnie z planem i po założonych kosztach? Może ktoś dać przykłady?

    • 62 66

    • flaszkę postaw

      to pogadamy na twoje pytanie ;))
      albo wieszco? wjedz na strone gdansk.pl lub zloaz sobie bloga i tam szalej z tematem ;)

      • 12 10

    • Mam przyklady

      Dam kiedys przy okazji

      • 5 2

    • Chcesz wiedzieć to udaj się do Urzędu Miasta (1)

      i poproś o wgląd w dokumenty. Forum portalu informacyjnego nie jest miejscem do uzyskiwania takich informacji.

      • 10 6

      • Szukałem na srronie BiP. I nic nie znalazłem. Nic pozytywnego.

        Jak masz przykład to podaj.

        • 6 5

    • Mevo (2)

      stojaki są, a rowery... eee jeszcze jest zimno!

      • 10 2

      • na zwykłe rowery już czas: na liczniku przy Hucisku pojawiają się liczby większe niż 900 dziennie (1)

        • 2 0

        • I co z tego? Coraz wiecej i**otow wyjezdza na ulice na tych swoich skladakach..powod do radosci? Nie sadze..

          • 1 2

    • a ty cieciu Kwak nie rozumiesz albo nie czytales ze podczas budowy odkryto kazamaty? (2)

      Mieli je zabetonowac bo już chcesz do jesieni smigac swoim Passatem B5 po nowym wiadukcie?

      • 11 7

      • Zamiast obrażać ludzi może dasz chociaż jeden przykład takiej inwestycji? (1)

        Gdańsk to miasto, w którym mieszkam i boli mnie tak niefrasobliwe podejście do nowych inwestycji miejskich. Ps. Nie jeżdżę passatem a w mieście używam komunikacji miejskiej, roweru i własnych nóg. Na trasach to co innego.

        • 9 9

        • zawsze mozesz sie wyporwadzic do pisowego raju typu Radom/Białystok;)

          • 6 9

    • Do prracy (1)

      Jak się wezmiesz do roboty to pójdzie szybciej siedzieć i pisać bzdury to każdy potrafi ,a robić nie ma komu

      • 7 6

      • Ja swoją pracę wykonuję sumiennie i uczciwie.

        Dzisiaj akurat mam wolne. Jak masz przykład takiej inwestycji to podaj. Chętnie się z nią zapoznam.

        • 10 3

    • Maszty niepodległości na przykład, były gotowe już w październiku...

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane